WooCommerce SEO
WooCommerce is een onderdeel van WordPress en omdat WordPress zeer goed geoptimaliseerd is voor Google, is SEO van WooCommerce dit ook. Met de extra aanpassingen die wij aan de webwinkel maken, zal je nog hoger in Google kunnen komen.
Welke punten zijn voor SEO belangrijk
SEO bestaat uit 3 grote pijlers die geoptimaliseerd moeten worden. Deze pijlers zijn:
- De techniek van de webwinkel
- De content op de webwinkel
- De populariteit van de webwinkel
De techniek
De basis van de webwinkel is de techniek. De techniek moet dusdanig opgebouwd zijn dat de code goed leesbaar is voor zoekmachines zodat zijn de webwinkel begrijpen. De webwinkel snel laadt en de webwinkel goed getoond wordt op alle apparaten waar het op bekeken wordt. Dit laatste kan gerealiseerd worden met responsive webdesign.
De content
Ook de content op de webwinkel moet aan bepaalde richtlijnen voldoen. Aan de ene kant moet de content kwalitatief in orde zijn en aan de andere kant houdt Google van webwinkels die actief zijn, waar regelmatig nieuwe content op verschijnt. Met de juiste opbouw van de content en het regelmatig plaatsen van content, zul je hoger in Google kunnen komen.
De populariteit
De populariteit van een webwinkel wordt bepaald door het aantal verwijzingen naar de webwinkel. Zie het maar als een soort aanbevelingen. Deze aanbevelingen kun je krijgen door een hele goede webwinkel te hebben maar ook door Social Media in te zetten en door links te vragen aan relevante websites.
Hulp nodig met WooCommerce SEO?
Wij kunnen je helpen om je webwinkel hoger in Google te krijgen. Neem vrijblijvend contact met ons op om jouw wensen te bespreken.
NEEM CONTACT OP.