Ben je een startende ondernemer die zijn of haar bedrijf op de kaart wil zetten om de eerste klanten te winnen? Of ben je een ervaren ondernemer die de vaste klantenkring van zijn of haar organisatie wil vergroten? In dit artikel geven we een aantal handige tips die je hierbij kunnen helpen. Naast de traditionele marketingmiddelen, zoals reclame in de krant of op de radio, kun je ook voor innovatievere mogelijkheden gaan. Tegenwoordig is het bijvoorbeeld steeds gebruikelijker om de marketingactiviteiten op online consumenten te richten, in plaats van op de consumenten die uit de buurt van je organisatie komen.
Reclame via je bedrijfspand
Het maken van reclame begint bij je bedrijfspand of kantoorruimte. Niet alleen kun je met reclame binnen of buiten je pand voor een eenheid zorgen binnen je team, ook kun je op deze manier nieuwe klanten werven. Een goede mogelijkheid is het gebruik van vlaggen van Limeta. Deze vlaggen kun je voor het bedrijfspand zetten, waardoor voorbijgangers de vlag meteen zullen zien. Zo weten ze precies welk bedrijf en in een bedrijfspand gevestigd is en bestaat de kans dat zij je organisatie thuis nog eens na zullen zoeken op internet. Dit is vooral effectief als je bedrijfspand aan een drukke weg gelegen is.
Online reclame maken voor je organisatie
Naast de fysieke reclamematerialen binnen of buiten je bedrijfspand of kantoorruimte, kun je ook voor online reclameactiviteiten kiezen. Er zijn verschillende manieren om op internet te adverteren. Denk bijvoorbeeld aan het plaatsen van advertenties bovenaan de zoekresultaten van Google, marketing via sociale media als Facebook en Instagram, linkbuilding voor een oplossing voor de langere termijn, enzovoorts. Er zijn in de afgelopen jaren steeds meer marketingbureaus opgericht die zich richten op online marketing voor bedrijven.